IBC CHS 2019-03-12 tarihli Özet Raporu
Temel İnsani Standartlar - CHS uluslararası kabul gören bir standarttır ve krizden etkilenen topluluklar için kalite standartları çerçevesinde insani eylemlerin nasıl uygulanabileceÄŸini ve kuruluÅŸların bunu nasıl baÅŸarabilecekleri standartlar çerçevesinde belirler.
Standart, krizden etkilenen topluluklara ve insanlara hesap verebilirliği kolaylaştırır ve sunulan yardım hizmetinin kalitesini artırır.
Uluslararası Mavi Hilal Yardım ve Kalkınma Vakfı - IBC, iyi yönetim ve hesap verebilirliÄŸin mümkün olan en yüksek standartları uygulamayı ilke ve taahhüt eder. IBC bu yönde, yüksek kalite standartları, hesap verebilirlik baÅŸlıkları çerçevesinde faaliyet göstererek CHS sertifikası almaya hak kazanan ilk ve tek Türk Sivil Toplum KuruluÅŸudur.
Sertifikasyon kuruluÅŸu CHS’dir ve belgelendirme, HQAI bağımsız denetçileri tarafından gerçekleÅŸtirilen kapsamlı bir denetim süreci sonunda alınmıştır.
IBC’nin denetime tabi olduÄŸu, doÄŸrulanan dokuz Temel İnsani Standart Taahhüt ve Kriteri aÅŸağıda belirtildiÄŸi gibidir.
Taahhüt 1. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler ihtiyaçları ile ilgili ve uygun yardımı alırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi ilgili ve uygundur.
Taahhüt 2. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler ihtiyaç duydukları insani yardıma doÄŸru zamanda eriÅŸebilirler.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi etkin ve zamanındadır.
Taahhüt 3. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler insani yardım faaliyetlerinden olumsuz etkilenmezler ve krizlere daha hazırlıklı, dayanıklı ve daha az risk altındadırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi yerel kapasiteyi güçlendirir ve olumsuz etkileri önler.
Taahhüt 4. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler haklarını ve yetkilerini bilirler, bilgiye eriÅŸebilirler ve kendilerini etkileyen karar verme süreçlerine katılırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi iletiÅŸim, katılım ve geri bildirim temeline dayanır.
Taahhüt 5. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler ÅŸikâyetleri yöneten güvenli ve cevap veren bir mekanizmaya eriÅŸirler.
Kalite Kriteri: Åžikâyetlere açık olunur ve yanıt verilir.
Taahhüt 6. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler iyi koordine edilen ve tamamlayıcı yardım alırlar.
Kalite Kriteri: İnsani yardım müdahalesi iyi koordine edilmiÅŸ ve birbirini tamamlayıcıdır.
Taahhüt 7. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler kuruluÅŸların edindikleri deneyim ve görüÅŸlerine baÄŸlı olarak geliÅŸmiÅŸ seviyede yardım saÄŸlanmasını bekleyebilirler.
Kalite Kriteri: İnsani yardım aktörleri sürekli öÄŸrenirler ve geliÅŸirler.
Taahhüt 8. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler ihtiyaçları olan yardımı mesleki yeterlilik sahibi, iyi yönetilen personel ve gönüllülerden alırlar.
Kalite Kriteri: Personele iÅŸlerini etkin ÅŸekilde yapmaları için destek verilir, adil ve eÅŸit davranılır.
Taahhüt 9. Krizden etkilenen topluluklar ve kiÅŸiler, kendilerine yardım saÄŸlayan kuruluÅŸların kaynaklarını etkin, verimli ve etik ÅŸekilde yönetilmesini bekler.
Kalite Kriteri: Kaynaklar sorumlu bir şekilde, hedeflenen amaca uygun olarak kullanılır.
Daha fazla bilgi için: [email protected]
IBC CHS 2019-03-12 tarihli Özet Raporu